Despre Mediere

Ce e medierea?

     “Medierea este procesul condus de către o persoană neutră şi de încredere prin care se poate ajunge de la conflict, la consens, în deplină confidentialitate”, Cristina şi Costin Motroaşă

     Acest proces al medierii este conceput in asa fel incat sa stimuleze participantii in gasirea de solutii la probleme pe care le au si sa ii ajute sa ajunga la un acord asupra solutiei potrivite pentru a inchide conflictul.

     Un mediator competent este impartial si ghideaza partile aflate in conflict spre luarea unor decizii in cunostinta de cauza.

     In mediere partile implicate coopereaza si negociaza constructiv. Acest proces e bazat pe conceptul “castig/castig” de rezolvare al unei dispute. In cele mai multe cazuri, medirea rezolva problema si ajuta partile implicate sa isi pastreze relatiile de afaceri ori pe cele personale.

     Medierea este mai putin constisitoare decat un proces in instanta, atat din punct de vedere emotional, cat si financiar. Dat fiind ca intreaga procedura este confidentiala, partile implicate isi pastreaza nestirbita reputatia si evita dezvaluirile publice din jurul unor evenimente ce le privesc doar pe ele.

Beneficii

  • O a treia parte neutra se ocupa special de explorarea si intelegerea intereselor tuturor partilor implicate in conflict.
  • Medierea reduce semnificativ timpul pierdut in detrimental familiei sau al afacerilor tale.
  • Medirea permite partilor sa ia in considerare cea mai larga si generoasa gama de solutii posibile necesare ajungerii la un acord.
  • O mediere eficace repara adeseori relatiile familiale si limiteaza deteriorarea pe termen lung a reputatiei si a relatiilor in afaceri.
  • Cand este cazul, medierea ajuta colegii de serviciu, sefii si pe ceilalti implicati in viata unei firme sa creasca nivelul comunicarii si pe cale de consecinta cel al increderii reciproce.
  • Medierea este non-adversariala. Fiecare in parte este tratat cu respect. Nimeni nu castiga stirbind imaginea celuilalt, luptand impotriva celuilalt.
  • Medierea ofera ocazia rezolvarii convenabile a problemelor si permite partilor sa gaseasca propriile solutii la provocarile cu care se confrunta.
  • Acordurile de mediere sunt puse in practica intr-o mai mare masura decat deciziile unor arbitri comerciali sau sentintele unor judecatori.

Cum se face

     Unul dintre marile atuuri ale medierii consta in flexibilitatea procesului. Lipsa unei structuri rigide, incarcata de o multitudine de reguli, face din mediere un mijloc mai putin formal de rezolvare a disputelor.

     Folosindu-si talentul, experienta si cunostintele mediatorii Cristina si Costin Motroasa pliaza permanent procesul medierii pe modul particular in care partile evolueaza, adaptandu-l la asteptarile si nevoile acestora. La sedintele de mediere ei lucreaza permanent cu partile, ghidandu-le pas cu pas in generarea de solutii si alegerea celor mai potrivite.

     Mediatorii sustin partile sa transpuna modul lor de rezolvare a conflictului sub forma unui acord scris. Acest acord rezultat in urma medierii exprima in totalitate vointa partilor implicate. Daca este cazul, acordul de mediere poate fi folosit de catre parti pentru solutionarea procesului aflat pe rolul instantei de judecata in modul in care acestea au convenit la mediere.

     Convocarea

     Convocarea este primul dar si un pas important in mediere. In aceasta invitatie accentul este pus pe maximizarea sanselor de succes ale medierii, mediatorii asigurandu-se ca toate partile inteleg in ce consta acest proces si au aceleasi asteptari. In unele cazuri, la solicitarea uneia dintre parti, Motroasa & Motroasa - birou de mediatori va contacta celelalte parti implicate in disputa pentru a le prezenta posibilitatea rezolvarii acesteia prin mediere. Scopul final al convocarii este ca partile, in cunostinta de cauza, sa-si afirme disponibilitatea de a participa la mediere prin semnarea unui contract cu mediatorii.

     Rezumatele

     Motroasa & Motroasa – birou de mediatori incurajeaza transmiterea de rezumate cu cel putin 2 zile lucratoare inaintea datei la care a fost programata medierea. Desi nu exista nici un format impus, ca puncte minime, rezumatele pot include descrierea evenimentelor, probleme, daune-interese, eventuale pretentii, o scurta trecere in revista actualizata la zi a eventualelor demersuri juridice si a discutiilor prin care s-a urmarit realizarea unei tranzactii. Orice alte informatii sau documente relevante sunt binevenite. Rezumatele ori numai anumite aspecte ale acestora care se doresc a fi confidentiale in raport cu celelalte parti implicate trebuie marcate clar in acest sens.

     Declaratia introductiva

     Pentru inceput, Cristina si Costin Motroasa fac o scurta descriere a medierii si a avantajelor acesteia, mai ales raportat la situatia clientilor. Ei puncteaza momentele principale ale procesului si explica partilor ca au rolul principal in mediere, accentuand importanta comunicarii reale si a cooperarii. Mediatorii isi prezinta rolul pe care il vor avea in acest proces, subliniind neutralitatea si impartialitatea lor fata de toti cei implicati in conflict. De asemenea, Cristina si Costin Motroasa comunica partilor regulile de baza ce vor fi respectate pentru a asigura o buna desfasurare a procesului de mediere.

     Sesiunea comuna introductiva

     Deoarece abordeaza fiecare caz in functie de circumstantele particulare ale acestuia, Cristina si Costin Motroasa, deschid medierea cu o sesiune comuna, care asigura partilor implicate in conflict contextul potrivit in care isi pot exprima punctele de vedere individuale. La sfarsitul acesteia, mediatorii vor realiza o imagine de ansamblu a conflictului pe baza informatiilor primite de la parti, in care vor surprinde punctele divergente, dar si aspectele comune. De asemenea, vor puncta principalele teme care vor fi discutate in continuare in procesul medierii.

     Sesiuni separate

     La incheierea sesiunii comune, fiecare dintre parti va avea posibilitatea de a se intalni separat cu mediatorii. In aceste sesiuni confidentiale individuale Cristina si Costin Motroasa actioneaza in primul rand ca facilitatori, urmarind sa stabileasca in ce consta de fapt disputa, ce spera sa obtina fiecare dintre parti prin confruntare si punctele critice ale conflictului.

     Cand vor considera necesar, mediatorii vor sprijini partile sa analizeze si sa evalueze posibilele rezultate ale unui proces in instanta, costurile obtinerii fiecaruia dintre aceste rezultate si care este, in acest context, valoarea incheierii unui acord de mediere care sa cuprinda intelegerea partilor in proprii lor termeni. Partile sunt astfel motivate sa se orienteze catre rezolvarea conflictului prin obtinerea unei intelegeri. Mediatorii Cristina si Costin Motroasa stimuleaza partile sa genereze solutii ale conflictului si le sprijina in analizarea si negocierea acestora.

     Sesiuni comune ulterioare

     Ca practica generala, sesiunile separate pot fi alternate cu mai multe sesiuni comune in care mediatorii evalueaza impreuna cu partile stadiul la care acestea au ajuns in rezolvarea conflictului. Cristina si Costin Motroasa sunt apreciati pentru empatia si perseverenta de care dau dovada atunci cand sustin si incurajeaza partile sa depaseasca obstacolele ivite in discutii. Punctand fiecare realizare, mediatorii motiveaza si construiesc continuu impreuna cu partile drumul acestora catre succes. Prin flerul si iscusinta de care dau dovada in lucrul cu oamenii, mediatorii Cristina si Costin Motroasa asigura celor implicati cadrul necesar pentru a evolua pas cu pas catre obiectivul final al medierii: rezolvarea conflictului in proprii lor termeni.

     Follow-up

     Cazurile care nu se rezolva din prima sedinta de mediere pot fi rezolvate aproape intotdeauna la scurt timp dupa aceea prin stabilirea unei alte sedinte. De obicei, o mica pauza, in care partile au timpul necesar sa constientizeze ce au de pierdut daca nu ajung la o intelegere, le motiveaza sa continue negocierile si sa-si reevalueze pozitiile si optiunile. Cristina si Costin Motroasa au fost descrisi ca fiind „tenace” in demersul lor de a sprijini partile sa ajunga la o intelegere convenabila.

Onorariu

     Costurile presupuse de mediere sunt, in ansamblu, mai mici decat costurile oricarei alte variante de interventie in cazul unei dispute, a unui conflict, fie si numai pentru ca medierea nu implica plata unor taxe judiciare de timbru catre stat. In plus, in cazurile care nu implica un transfer al dreptului de proprietate al unui bun imobil, va sunt restituite taxele de timbru platite daca ajungeti la solutionarea conflictului prin incheierea unui acord de mediere la un mediator autorizat.

     Orice costuri aparute pe parcursul medierii, inclusiv onorariul mediatorului, sunt impartite intre toate partile implicate in disputa, daca acestea nu hotarasc altfel. In plus, solutia medierii apartine celor care au nevoie de ea, astfel ca, de multe ori, cheltuielile cu expertize, cu evaluari nu mai sunt necesare.

     Noi ne-am asigurat ca onorariul perceput pentru serviciile de mediere este calculat corect, pentru toti clientii nostri. Acesta este motivul pentru care consideram potrivit sa va oferim posibilitatea de a alege intre o modalitate de calcul standard, pe ora de mediere si una flexibila, individualizata, in care suma de plata poate fi negociata personal, pentru toate sedintele de mediere estimate.